web-idea.gr

Κατηγορία

Blog

Δημoσιεύτηκε

2016-02-05 12:00:41

Γράφτηκε από

Άλκηστις


Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!

#hashtags

Copywriting, Website

Blog

Copywriting

Αυτό που λείπει από τις ιστοσελίδες

Ποιο είναι εκείνο το στοιχείο που συνήθως παραμελούν οι προγραμματιστές όταν σχεδιάζουν και ετοιμάζουν μία καινούρια ιστοσελίδα; Που το αφήνουν για το τέλος και καταλήγουν να το φέρουν εις πέρας γρήγορα και ίσως όχι και τόσο αποτελεσματικά. Που παραγκωνίζεται γιατί δίνεται περισσότερη σημασία στο γραφιστικό κομμάτι μιας ιστοσελίδας. Αλλά που αποτελεί εξίσου και ίσως πιο σημαντικό κομμάτι της δημιουργίας μιας ιστοσελίδας, για την επιτυχία και την εξυπηρέτηση του σκοπού της;

Μα φυσικά το Copywriting.

 

Τι είναι το Copywriting?

Copywriting, ή στα ελληνικά Κειμενογράφηση, ονομάζεται η συγγραφή κειμένων που πρόκειται να αναρτηθούν σε media και στόχο έχουν την ενημέρωση και την προσέλκυση του κοινού. Βασικό συστατικό του Copywriting είναι το content, ή άλλως το περιεχόμενο του κειμένου, το οποίο καθορίζει τις πληροφορίες που μεταφέρει και ανάλογα με την ποιότητά του είναι υπεύθυνο για την επιτυχία του copywriting.

Συγκεκριμένα για την κατασκευή ιστοσελίδων, το copywriting αποτελεί το σκελετό πάνω στον οποίο βασίζεται ή θα έπρεπε να βασίζεται ο σχεδιασμός τους. Μία καλογραμμένη δομή με διακριτούς τίτλους και πλήρεις περιγραφές αποτελεί την τελειότερη βάση πάνω στην οποία θα στηθεί ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας, τόσο γραφιστικά όσο και λειτουργικά, ώστε να δημιουργηθεί η κατάλληλη πρώτη εντύπωση στο χρήστη και η ιστοσελίδα να αποτελεί κομμάτι του προφίλ της επιχείρησης.

 

Γιατί είναι τόσο σημαντικό?

Γιατί όμως παίζει τόσο ρόλο πόσο προσεγμένο θα είναι το περιεχόμενο του κειμένου στην ιστοσελίδα;

Δύο λόγοι: άνθρωποι και Google. Κατ’ αρχάς οι άνθρωποι έχουν πλέον περισσότερες επιλογές από ποτέ, όταν αναζητούν ένα αντικείμενο προς αγορά ή μια παροχή υπηρεσίας. Και είναι επίσης σχολαστικοί. Εάν δεν ικανοποιεί το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας τις επιθυμίες αναζήτησής τους, τότε εύκολα πατάνε «Χ» και προχωράνε στις επόμενες επιλογές. Συνεπώς όσο ωραία κι αν είναι η ιστοσελίδα, αν δε διαβάζεται, τότε υπάρχει διαφυγή πελατών λόγω ενός προβλήματος που στην πραγματικότητα διορθώνεται.

Στη συνέχεια, υπάρχει και ο παράγοντας Google. Η Google αγαπά και ανταμείβει την πρωτότυπη γραφή. Αν οι περιγραφές των προϊόντων είναι καθαρή αντιγραφή από κάποιον κατασκευαστή και για την περιγραφή της επιχείρησης προστίθενται δυο-τρεις γενικές προτάσεις, τότε η ιστοσελίδα δεν θα καταταγεί πότέ υψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Κι αυτό μειώνει τους πιθανούς πελάτες γιατί δυσκολεύονται να βρουν την επίχειρησή μέσω μιας απλής αναζήτησης στο web. Αν όμως το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι μοναδικό και πρωτότυπο, τότε υπάρχει όφελος τόσο από τους πραγματικούς ανθρώπους που την επισκέπτονται όσο και από τις μηχανές αναζήτησης. Πρόκειται δηλαδή για μία κατάσταση win-win.

 

Copywriting vs. Design

Στην κατασκευή ιστοσελίδων, υφίσταται το εξής δίλημμα: Τι έρχεται πρώτο, το κείμενο ή το σχέδιο της ιστοσελίδας;

Το ερώτημα λύνεται αν απαντήσουμε στο τι θέλουμε να καλύπτει μια ιστοσελίδα. Αν θέλουμε να αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας που προβάλλει, θα πρέπει να περιέχει τις σωστές πληροφορίες που εξηγούν τις υπηρεσίες της και υποστηρίζουν το προφίλ της. Μόνο ένα καλά μελετημένο κείμενο μεγιστοποιεί τις πιθανότητες προσέγγισης επισκεπτών και αυξάνει τη δυναμικότητά τους μέσα στην ιστοσελίδα, και αυτός είναι ένας άσσος που παραβλέπουν πολλές εταιρείες, καθώς επικεντρώνονται μόνο στο αισθητικό κομμάτι του developing.

 

Η λύση – κλειδί

Τελικά, η λύση είναι μια ισορροπημένη στρατηγική ανάπτυξη κειμένου και σχεδίου. Στην αρχή, θα πρέπει να υφίσταται το κατάλληλο κείμενο πάνω στο οποίο θα στηθεί το σχέδιο. Και στη συνέχεια θα δημιουργηθεί το σχέδιο της ιστοσελίδας με σκοπό να το υποστηρίζει και να το αναδεικνύει το κείμενο, ώστε η πλοήγηση του επισκέπτη μέσα στην ιστοσελίδα να είναι ευχάριστη, ευέλικτη και πλήρης πληροφοριακά.

Χρησιμοποιούμε Cookies για καλύτερη εμπειρία πλοήγησης.
Μάθετε περισσότερα Ok